JEROEN BOSCH IN 3D

Maak je eigen fantasiewezen in een virtuele Tuin der Lusten

mem_clvws3xy1009h0sqchirqbtfw
memberstack-id

Duik in de wereld van Jeroen Bosch met onze workshop “Jeroen Bosch in 3D”. Deze workshop brengt de kunst van de 16e-eeuwse schilder tot leven in de digitale tijdperk. Leerlingen ontdekken niet alleen Bosch’s unieke stijl en symboliek, maar geven hier ook een eigen draai aan.

In het eerste deel van de workshop maken de leerlingen kennis met het leven en werk van Jeroen Bosch. Hierbij zoomen we vooral in op zijn beroemde werk De Tuin Der Lusten. We kijken naar de symbolen die in dit schilderij verstopt zitten en de manier waarop die in modern interpretaties verwerkt worden.

In het tweede deel maken de leerlingen hun eigen Tuin Der Lusten. Ze ontwerpen een fantastiewezen met het 3D-model programma Sculptris en brengen dit tot leven in een digitale wereld.

Deze workshop vormt een mooie combinatie tussen kunstgeschiedenis en het ontwikkelen van digitale vaardigheden.

PRAKTISCH

Tijdsduur: 3 uur
Kosten: vanaf € 350,- (afhankelijk van de groepsgrootte)
Aantal leerlingen: max. 40 leerlingen
Niveau: MAVO/HAVO/VWO. Ook geschikt voor MBO niveau 3/4.

Meer weten over dit lesmateriaal?

Conceptkerndoelen Digitale Geletterdheid

6
Creëren met digitale technologie
8
Digitale technologie, jezelf en de ander
9
Digitale technologie, de samenleving en de wereld

SLO Leerdoelen

De leerling leert historische bronnen te gebruiken om zich een beeld van een tijdvak te vormen of antwoorden te vinden op vragen, en hij leert daarbij ook de eigen cultuurhistorische omgeving te betrekken.
40
Text Link
De leerling leert eigen kunstzinnig werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden te presenteren.
49
Text Link
De leerling leert op basis van enige achtergrondkennis te kijken naar beeldende kunst, te luisteren naar muziek en te kijken en luisteren naar theater-, dans- of filmvoorstellingen
50
Text Link
De leerling leert, met behulp van visuele of auditieve middelen, verslag te doen van deelname aan kunstzinnige activiteiten (als toeschouwer en als deelnemer).
51
Text Link
De leerling leert mondeling of schriftelijk te reflecteren op eigen werk en werk van anderen, waaronder kunstenaars
52
Text Link
Mens en maatschappij
Text Link
Kunst en cultuur
Text Link

SLO Leerdoelen

Geen SLO leerdoelen geselecteerd
Meer weten over dit lesmateriaal?
Details
Thema's
Mediawijsheid
Mediawijsheid
Computational thinking
Computational thinking
ICT basisvaardigheden
ICT basisvaardigheden
Groep
No items found.
Leerjaar
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
Kosten (incl. BTW)
350 (vanaf)
Vak(ken)
No items found.
Vak(ken)
Mens en maatschappij
Mens en maatschappij
Kunst en cultuur
Kunst en cultuur
Binnen of buiten
Binnen
Binnen of buiten
Buiten
Taal
Nederlands
Voorbereidingstijd
geen
Toetsing
geen
Niveau
vmbo tl
vmbo tl
havo
havo
vwo
vwo
gymnasium
gymnasium
Lesdagen/uren
3 uur
Over de lesaanbieder
Digital Playground
Website
Meer weten?
Neem contact op met
Lisa Walraven
010-4126031lisa@digitalplayground.nl

Meer binnen dit thema

Schoolupdate

KidsApp Schoolupdate

De KidsApp is een perfect platform om basisschoolleerlingen digitaal vaardig te maken! Onze interactieve leeromgeving behandelt op diverse niveaus de essentiële digitale geletterdheidsvaardigheden die naadloos aansluiten bij de nieuwste SLO-doelen.

Primair onderwijs
Game Tailors

Make and Xperience

Digitale geletterdheid en computational thinking

Voortgezet onderwijs
HackShield Future Cyber Heroes

HackShield in de Klas

HackShield in de Klas leert kinderen via klassenquests op een speelse manier over digitale geletterdheid en digitaal burgerschap.

Primair onderwijs
Digital Playground

AI/FUTURE ART EXPERIENCE

Maak samen met kunstmatige intelligentie de kunst van de toekomst

Voortgezet onderwijs
iTeachers

Digitale Geletterdheid groep 4

Maak jouw school digivaardig met het lesprogramma van iTeachers. Een doorlopende leerlijn voor de gehele basisschool met leerzame en uitdagende lessen voor elke groep!

Primair onderwijs
Deloitte Impact Foundation

Building Bots with Kids

Tijdens de sessie maken de kinderen kennis met Robotics. Daarna gaan de kinderen zelf aan de slag met programmeren en het bouwen van een robot!

Primair onderwijs