Weet je zeker dat je dit lesmateriaal wilt verwijderen?
Je kan dit niet ongedaan maken
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Make and Xperience
Digitale geletterdheid en computational thinking
Make and Xperience is een educatief computerspel die de leerlingen verbindt met nieuwe technologie. Spelenderwijs lossen ze problemen (missies) van stadsgenoten op met hun (opbouwende) kennis van o.a. 3d printen. Met iedere missie leren ze weer iets nieuws. Succesvol voltooien van een missie brengt ze uiteindelijk tot: * een breder begrip van moderne technologie,
- ontwikkeling van de vaardigheid: Computational Thinking
- de Misterieuze bezoeker die aan het eind van iedere module op ze wacht.
Er is voor dit spel geen voorkennis nodig van de docent. De ervaring leert dat dit voor iedereen een eenvoudige eerste kennismaking is. De docent kan via de portal eenvoudig zelf bepalen welk van de volgende onderwerpen aan bod komt. Per onderwerp is er ongeveer 30-60 minuten speeltijd.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
Big data;
3D printen;
Internet of things (IoT);
AI;
Robotica;
Cyber security.
Meer weten over dit lesmateriaal?
Conceptkerndoelen Digitale Geletterdheid
1
Digitale systemen
2
Digitale media en informatie
3
Veiligheid en privacy
4
Data
5
Artificiële intelligentie (AI)
6
Creëren met digitale technologie
7
Programmeren
8
Digitale technologie, jezelf en de ander
9
Digitale technologie, de samenleving en de wereld
SLO Leerdoelen
Geen SLO leerdoelen geselecteerd
Meer weten over dit lesmateriaal?
Details
Thema's
Mediawijsheid
Mediawijsheid
Computational thinking
Computational thinking
Groep
No items found.
Kosten (incl. BTW)
0
Vak(ken)
No items found.
Vak(ken)
Mens en maatschappij
Mens en maatschappij
Rekenen en Wiskunde
Rekenen en Wiskunde
Binnen of buiten
Binnen
Binnen of buiten
Buiten
Taal
Nederlands
Voorbereidingstijd
Toetsing
Niveau
Lesdagen/uren
3
Over de lesaanbieder
Game Tailors
WebsiteMeer weten?
Neem contact op met
Joeri de Man