rekenwedstrijd: VO Battle

VO Battle is een rekentoernooi voor VO leerlingen op hun eigen niveau vmbo (1/2/3/4) en havoklas 1 en 2

mem_sb_cluwobrxa00pl0stn22r9ac40
memberstack-id

VO Battle is een rekentoernooi voor VO leerlingen op hun eigen niveau (1/2/3/4).

Bij het rekentoernooi gaat het om het beantwoorden van vragen op het gebied van:

Getallen
Verhoudingen
Meten en meetkunde
Verbanden
Natuurlijk in combinatie met de nieuwe rekeneisen die schooljaar 2022-2023 ingaan:

Grootheden en eenheden
Verhoudingen herkennen en gebruiken
Omgaan met kwantitatieve informatie
Oriëntatie op de 2 en 3 dimensionale wereld
Procenten gebruiken
Er zijn minimaal drie speelrondes en één eindronde. De leerlingen krijgen allemaal een prijs aan het einde van het toernooi. Elk toernooi wordt een event zodat er ook een leuke sfeer van deze dagen en voorrondes uitgaat. Tijdens de VO Battle leren ze ook andere vaardigheden zoals: samenwerken, teamgevoel, getalbegrip, schattend rekenen, omgaan met stress en successen.

De focus ligt per spel op het reken-gemiddelde van de klas en de leerlingen die de meeste groei laat zien krijgt een grote prijs.

De VO Battle draagt bij aan rekenplezier, de intrinsieke motivatie van leerlingen en werkt stress verlagend voor de docenten.

Studenten:
Je krijgt geen saaie rekenles maar strijd tegen andere scholen
Direct feedback op je werk
Samen speel je mee voor verschillende prijzen
Hoogste stijger krijgt de grootste prijs. Ga je van een 2 naar een 4 wordt je harde werk erkend.
Het gaat over het klassengemiddelde, en dus wordt je als collectief sterker en hulpvaardiger omdat elke leerling voordeel heeft aan jouw hoger cijfer.
Wedstrijd element: Strijden tegen andere scholen & opleidingen https://youtube.com/shorts/JlAtIOGo9FU?feature=share
Docenten:
Dit doordat er een deel van de lessen worden overgenomen door VO Battle i.v.m. rekenrondes. Dit betekent dat er per lesblok van 10 weken er 1 les wordt besteed aan VO Battle. Tijdens deze lessen krijgen ze een korte rekenles, een testronde en een speelronde.

De docent heeft dus 4 lessen van 1,5 uur per jaar waarin er interactief met de studenten wordt gewerkt aan rekenen er geen les door de desbetreffende docent hoeft te worden gegeven. Uiteraard moet de docent wel aanwezig zijn in de klas. Aan het einde van de speelronde krijgt de docent een overzicht van ons waarin staat wat de scores zijn en wat de meest gemaakte fouten zijn . Zo kan de docent zien welke leerlingen meer aandacht nodig hebben en op welk domein. https://youtube.com/shorts/SqMxBzMmF2c?feature=share

Op deze manier geven we direct aandacht aan:
Beter onderwijsontwikkeling door de leerlingen zelf
stage plaatsen voor software development, event management en secretarieel medewerker*
BBL plaatsen voor software development
Verhogen van het rekenniveau
Samenwerken wordt aangemoedigd.
500 VO leerlingen uit Rotterdam zullen hiervan profiteren

Neem contact op voor het inplannen van een afspraak en om de demo versie te kunnen spelen.

Meer weten over dit lesmateriaal?

Conceptkerndoelen Digitale Geletterdheid

No items found.

SLO Leerdoelen

De leerling leert passende wiskundetaal te gebruiken voor het ordenen van het eigen denken en voor uitleg aan anderen en leert de wiskundetaal van anderen te begrijpen.
19
Text Link
De leerling leert alleen en in samenwerking met anderen in praktische situaties wiskunde te herkennen en te gebruiken om problemen op te lossen.
20
Text Link
De leerling leert een wiskundige argumentatie op te zetten en te onderscheiden van meningen en beweringen en leert daarbij met respect voor ieders denkwijze wiskundige kritiek te geven en te krijgen.
21
Text Link
De leerling leert de structuur en de samenhang te doorzien van positieve en negatieve getallen, decimale getallen, breuken, procenten en verhoudingen en leert ermee te werken in zinvolle en praktische situaties.
22
Text Link
De leerling leert exact en schattend rekenen en redeneren op basis van inzicht in nauwkeurigheid, orde van grootte, en marges die in een gegeven situatie passend zijn.
23
Text Link
De leerling leert meten, leert structuur en samenhang doorzien van het metriek stelsel en leert rekenen met maten voor grootheden die gangbaar zijn in relevante toepassingen. 
24
Text Link
De leerling leert informele notaties, schematische voorstellingen, tabellen, grafieken en formules te gebruiken om greep te krijgen op verbanden tussen grootheden en variabelen
25
Text Link
De leerling leert te werken met platte en ruimtelijke vormen en structuren, leert daarvan afbeeldingen te maken en deze te interpreteren en leert met hun eigenschappen en afmetingen te rekenen en redeneren.
26
Text Link
Rekenen en Wiskunde
Text Link

SLO Leerdoelen

Geen SLO leerdoelen geselecteerd
Meer weten over dit lesmateriaal?
Details
Thema's
ICT basisvaardigheden
ICT basisvaardigheden
Groep
No items found.
Leerjaar
1
1
2
2
3
3
4
4
Kosten (incl. BTW)
20
Vak(ken)
No items found.
Vak(ken)
Rekenen en Wiskunde
Rekenen en Wiskunde
Binnen of buiten
Binnen
Binnen of buiten
Buiten
Taal
Nederlands
Voorbereidingstijd
de voorbereiding wordt tijdens de reguliere relenlessen, dit is een aanvullend lesprogramma om de student extra te motiveren
Toetsing
Om de voortgang van onze leerlingen tijdens het toernooi te volgen, zullen we grafische prestaties laten zien. Een scorebord zijn waarop de punten van elke klas worden bijgehouden en een induviduele score per rekendomein
Niveau
praktijkonderwijs
praktijkonderwijs
vmbo basis
vmbo basis
vmbo kader
vmbo kader
vmbo tl
vmbo tl
havo
havo
Lesdagen/uren
2
Over de lesaanbieder
Randy Robinson
Website
Meer weten?
Neem contact op met
R.Robinson
0611114441info@mevrouwrobinson.nl

Meer binnen dit thema

IT Campus Rotterdam

Minecraft Challenge Rotterdam

Hebben jouw leerlingen / studenten een goed idee hoe Rotterdam groener, beter, meer klimaatneutraler kan? En kunnen dat, samen met hun klasgenoten, goed laten zien in een Minecraft-wereld? Dan dagen we ze uit met de Minecraft Challenge Rotterdam!

Voortgezet onderwijs
Digiwijzer Nederland

Methode Digitale Geletterdheid VO

Complete Methode Digitale Geletterdheid VO

Voortgezet onderwijs
Digital Playground

2D GAME DESIGN

Programmeer je eigen game met Scratch

Voortgezet onderwijs
iTeachers

Digitale Geletterdheid groep 1, 2 & 3

Maak jouw school digivaardig met het lesprogramma van iTeachers. Een doorlopende leerlijn voor de gehele basisschool met leerzame en uitdagende lessen voor elke groep!

Primair onderwijs
Digital Playground

JEROEN BOSCH IN 3D

Maak je eigen fantasiewezen in een virtuele Tuin der Lusten

Voortgezet onderwijs
Uitgeverij Instruct

TypeWorld Kids

Een speels online typevaardigheidsprogramma om in 20 weken met 10 vingers blind te leren typen!

Primair onderwijs