PO Battle

PO-Battle is een rekentoernooi. Wij zorgen dat leerlingen meer, sneller en foutloos rekenen door digitale interactie & connectie met elkaar

mem_sb_cluwobrxa00pl0stn22r9ac40
memberstack-id

Reken Toernooi op School: PO Battle

We zijn verheugd om het eerste Reken Toernooi op onze school te introduceren! Dit evenement is ontworpen om onze leerlingen op een leuke en boeiende manier te betrekken bij rekenen, waarbij ze hun vaardigheden op hun eigen niveau kunnen ontwikkelen en tegelijkertijd de basiskennis van rekenen kunnen verbeteren.

Doel van het Toernooi:
Het hoofddoel van het Reken Toernooi is om de rekenvaardigheden van onze leerlingen te versterken, terwijl ze ook plezier hebben en elkaar aanmoedigen. We willen een omgeving creëren waarin elke leerling zich kan uitdagen en verbeteren op zijn of haar eigen niveau.

Toernooi-indeling:
Het toernooi zal plaatsvinden in de vorm van verschillende rekenactiviteiten en spellen die zijn afgestemd op de verschillende niveaus van onze leerlingen. Dit omvat basistaken zoals optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, evenals complexere problemen voor de meer gevorderde studenten. Door een verscheidenheid aan activiteiten aan te bieden, zorgen we ervoor dat elke leerling wordt uitgedaagd en gemotiveerd om deel te nemen. Uiteraard kunnen de vragen aangepast worden aan de wensen van de school, vandaar dat deze spelvorm ook geschikt is voor speciaal onderwijs.

Grafische Weergave van de Voortgang:
Om de voortgang van onze leerlingen tijdens het toernooi te volgen, zullen we grafische weergaven gebruiken die hun prestaties laten zien. Dit kan bijvoorbeeld een scorebord zijn waarop de punten van elke klas worden bijgehouden, of grafieken die de individuele vooruitgang van elke leerling laten zien. Deze visuele hulpmiddelen helpen niet alleen bij het motiveren van de leerlingen, maar stellen ons ook in staat om de voortgang te monitoren per rekengebied, bijvoorbeeld verhoudingen of vermenigvuldigen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

Basiskennis Rekenen Verbeteren:
Naast het aanmoedigen van competitie, is het belangrijkste doel van het toernooi om de basiskennis van rekenen bij onze leerlingen te verbeteren. Daarom zullen we ons richten op fundamentele rekenvaardigheden die essentieel zijn voor verdere academische groei.

Extra Aandacht en Ondersteuning:
We zullen ervoor zorgen dat elke leerling de ondersteuning krijgt die hij of zij nodig heeft om succesvol deel te nemen aan het toernooi. Dit kan onder meer het bieden van extra uitleg, oefentijd of individuele begeleiding omvatten. We streven ernaar om een inclusieve en ondersteunende omgeving te creëren waarin elke leerling kan gedijen.

Prijzen voor de Hele Klas:
In plaats van individuele prijzen, zullen we de nadruk leggen op het belonen van de prestaties van de hele klas. Op deze manier wordt samenwerking en teamgeest gestimuleerd, waarbij elke leerling bijdraagt aan het succes van zijn of haar klasgenoten. Prijzen kunnen variëren van een gezamenlijke beloning, zoals een klassenuitje of een feest, tot erkenning in de vorm van een trofee of certificaat.

Automatisering:
Een belangrijk aspect van rekenen is automatisering, waarbij leerlingen snel en nauwkeurig basisrekenkundige bewerkingen kunnen uitvoeren. Tijdens het toernooi zullen we activiteiten opnemen die gericht zijn op het verbeteren van de automatiseringsvaardigheden van onze leerlingen, waardoor ze efficiënter kunnen werken en meer vertrouwen krijgen in hun rekenvaardigheden.

We kijken ernaar uit om samen te werken aan dit opwindende evenement en om onze leerlingen te helpen groeien en gedijen in hun rekenvaardigheden.

Mail ons om de demo versie te proberen!

www.pobattle.nl

Meer weten over dit lesmateriaal?

Conceptkerndoelen Digitale Geletterdheid

1
Digitale systemen

SLO Leerdoelen

No items found.
No items found.

SLO Leerdoelen

De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.
3
Nederlands
De leerlingen leren informatie te achterhalen in informatieve en instructieve teksten, waaronder schema's, tabellen en digitale bronnen.
4
Nederlands
De leerlingen leren wiskundetaal gebruiken.
23
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren praktische en formele reken-wiskundige problemen op te lossen en redeneringen helder weer te geven.
24
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren aanpakken bij het oplossen van reken-wiskundeproblemen te onderbouwen en leren oplossingen te beoordelen.
25
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren structuur en samenhang van aantallen, gehele getallen, kommagetallen, breuken, procenten en verhoudingen op hoofdlijnen te doorzien en er in praktische situaties mee te rekenen.
26
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren de basisbewerkingen met gehele getallen in elk geval tot 100 snel uit het hoofd uitvoeren, waarbij optellen en aftrekken tot 20 en de tafels van buiten gekend zijn.
27
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren schattend tellen en rekenen.
28
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren handig optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen.
29
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren schriftelijk optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen volgens meer of minder verkorte standaardprocedures.
30
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren eenvoudige meetkundige problemen op te lossen.
32
Rekenen en Wiskunde
De leerlingen leren meten en leren te rekenen met eenheden en maten, zoals bij tijd, geld, lengte, omtrek, oppervlakte, inhoud, gewicht, snelheid en temperatuur.
33
Oriëntatie op jezelf en de wereld
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
55
Kunstzinnige oriëntatie
Meer weten over dit lesmateriaal?
Details
Thema's
Informatievaardigheden
Informatievaardigheden
ICT basisvaardigheden
ICT basisvaardigheden
Groep
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
Leerjaar
No items found.
Kosten (incl. BTW)
20
Vak(ken)
Rekenen en Wiskunde
Rekenen en Wiskunde
Vak(ken)
No items found.
Binnen of buiten
Binnen
Binnen of buiten
Buiten
Taal
Nederlands
Voorbereidingstijd
De voorbereiding wordt in de reguliere lessen rekenen gedaan, dit toernooi is aanvullend en aanpasbaar op de behoefte van de school
Toetsing
Om de voortgang van de leerling te volgen, per onderdeel in percentages goed
Niveau
No items found.
Lesdagen/uren
4
Over de lesaanbieder
Stichting Mevrouw Robinson
Website
Meer weten?
Neem contact op met
R. Robinson
0611114441info@mevrouwrobinson.nl

Meer binnen dit thema

De Programmeerschool

Volledige lesdag(en) Digitale Geletterdheid

Eén- of meerdaagse programma’s Digitale Geletterdheid voor groep 1-8, gebaseerd op de aanbodsdoelen. Aangeboden door gekwalificeerde vakleerkrachten en ondersteuners uit de IT.

Primair onderwijs
SKVR

SKVR Muziektechnologie

In de lessen Muziektechnologie, gericht op leerlingen van groep 5 t/m 8, worden kinderen uitgenodigd om zelf te experimenteren en te creëren met muziektechnologie-instrumenten.

Primair onderwijs
Digiwijzer Nederland

Methode Digitale Geletterdheid

Complete methode Digitale Geletterdheid

Primair onderwijs
IT Campus Rotterdam

Minecraft Challenge Rotterdam

Hebben jouw leerlingen / studenten een goed idee hoe Rotterdam groener, beter, meer klimaatneutraler kan? En kunnen dat, samen met hun klasgenoten, goed laten zien in een Minecraft-wereld? Dan dagen we ze uit met de Minecraft Challenge Rotterdam!

Voortgezet onderwijs
Deloitte Impact Foundation

Building Bots with Kids

Tijdens de sessie maken de kinderen kennis met Robotics. Daarna gaan de kinderen zelf aan de slag met programmeren en het bouwen van een robot!

Primair onderwijs
FutureNL Digi-doener

Digitaal Burgerschap onderbouw vo

Doorlopende leerlijn Digitaal Burgerschap gaat over hoe je veilig navigeert op sociale media, kritisch denkt over online informatie en actief deelneemt aan de digitale wereld.

Voortgezet onderwijs