Toolbox digitale geletterdheid

Wil je gelijk zelf aan de slag met digitale geletterdheid? Krijg toegang de TMI-Toolbox met honderden lessen, tools en e-learning over thema’s binnen de digitalisering. Je kunt een licentie per leerling aanschaffen.

mem_clxerg5mk00180sta9v8fem6f
memberstack-id

Ga zelf aan de slag met thema’s die nu actueel zijn! In de Toolbox vind je van elk thema een lesmodule. Binnen deze module kunnen leerlingen zelf aan de slag met onze spannende verhaallijnen én kun jij als docent klassikale gesprekken voeren. Je hebt de mogelijkheid om alles na te kijken en live te zien wat jouw leerlingen als antwoord geven.

De Toolbox bestaat uit:
-E-learning modules voor leerling
-Lespresentaties voor docenten
-Lesbrieven voor docenten
-Zelfstudie voor docenten
-Tools om in te zetten in de les (denk aan maak je eigen game)
-TMI projecten: Zoals maak je eigen social media.

De toolbox bevat lessen over de volgende thema's:
-Online Shaming
-Fake News

  • Altijd aan
  • Cybercrime

-Data
-De klassenapp
-Online in balans
-Influencer reclame
-Filterbubbel
-De witwasfabriek

Kortom een omgeving vol met inspirerende lessen en kant en klare e-learnings!

De licentie kost €9,99 per leerling (exclusief btw), inclusief docentenlicentie. Voor het financieren van de Toolbox kunnen CJP-budgetten, NPO-gelden en de subsidie basisvaardigheden worden ingezet.

Meer weten over dit lesmateriaal?

Conceptkerndoelen Digitale Geletterdheid

1
Digitale systemen
2
Digitale media en informatie
3
Veiligheid en privacy
4
Data
5
Artificiële intelligentie (AI)
6
Creëren met digitale technologie
7
Programmeren
8
Digitale technologie, jezelf en de ander
9
Digitale technologie, de samenleving en de wereld

SLO Leerdoelen

De leerling leert zich mondeling en schriftelijk begrijpelijk uit te drukken.
1
Text Link
De leerling leert zich te houden aan conventies (spelling, grammaticaal correcte zinnen, woordgebruik) en leert het belang van die conventies te zien.
2
Text Link
De leerling leert strategieën te gebruiken voor het uitbreiden van zijn woordenschat
3
Text Link
De leerling leert strategieën te gebruiken bij het verwerven van informatie uit gesproken en geschreven teksten.
4
Text Link
De leerling leert in schriftelijke en digitale bronnen informatie te zoeken, te ordenen en te beoordelen op waarde voor hemzelf en anderen.
5
Text Link
De leerling leert deel te nemen aan overleg, planning, discussie in een groep.
6
Text Link
De leerling leert een mondelinge presentatie te geven.
7
Text Link
De leerling leert verhalen, gedichten en informatieve teksten te lezen die aan zijn belangstelling tegemoet komen en zijn belevingswereld uitbreiden
8
Text Link
De leerling leert taalactiviteiten (spreken, luisteren, schrijven en lezen) planmatig voor te bereiden en uit te voeren
9
Text Link
De leerling leert te reflecteren op de manier waarop hij zijn taalactiviteiten uitvoert en leert, op grond daarvan en van reacties van anderen, conclusies te trekken voor het uitvoeren van nieuwe taalactiviteiten.
10
Text Link
De leerling leert over zorg en leert zorgen voor zichzelf, anderen en zijn omgeving, en hoe hij de veiligheid van zichzelf en anderen in verschillende leefsituaties (wonen, leren, werken, uitgaan, verkeer) positief kan beïnvloeden
35
Text Link
De leerling leert betekenisvolle vragen te stellen over maatschappelijke kwesties en verschijnselen, daarover een beargumenteerd standpunt in te nemen en te verdedigen, en daarbij respectvol met kritiek om te gaan
36
Text Link
De leerling leert eigen kunstzinnig werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden te presenteren.
49
Text Link
De leerling leert, met behulp van visuele of auditieve middelen, verslag te doen van deelname aan kunstzinnige activiteiten (als toeschouwer en als deelnemer).
51
Text Link
Mens en maatschappij
Text Link
Nederlands
Text Link
Kunst en cultuur
Text Link

SLO Leerdoelen

Geen SLO leerdoelen geselecteerd
Meer weten over dit lesmateriaal?
Details
Thema's
Mediawijsheid
Mediawijsheid
Informatievaardigheden
Informatievaardigheden
Computational thinking
Computational thinking
ICT basisvaardigheden
ICT basisvaardigheden
Groep
No items found.
Leerjaar
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
Kosten (incl. BTW)
10,89
Vak(ken)
No items found.
Vak(ken)
Mens en maatschappij
Mens en maatschappij
Nederlands
Nederlands
Kunst en cultuur
Kunst en cultuur
Binnen of buiten
Binnen
Binnen of buiten
Buiten
Taal
Nederlands
Voorbereidingstijd
Afhankelijk van de inzet van de Toolbox verschillend van 1 tot 5 uur.
Toetsing
Ja leerlingen vullen na een les zelf e-learning in die je kunt nakijken
Niveau
praktijkonderwijs
praktijkonderwijs
vmbo basis
vmbo basis
vmbo kader
vmbo kader
vmbo tl
vmbo tl
havo
havo
vwo
vwo
Lesdagen/uren
100
Over de lesaanbieder
TMI digitale geletterdheid in het onderwijs
Website
Meer weten?
Neem contact op met
Lisa van Barneveld
0650589700Lisa@tmi.one

Meer binnen dit thema

Game Tailors

Make and Xperience

Digitale geletterdheid en computational thinking

Voortgezet onderwijs
FutureNL Digidoener

Digitaal Burgerschap bovenbouw po

Doorlopende leerlijn Digitaal Burgerschap gaat over hoe je veilig navigeert op sociale media, kritisch denkt over online informatie en actief deelneemt aan de digitale wereld.

Primair onderwijs
Digital Playground

2D GAME DESIGN

Programmeer je eigen game met Scratch

Voortgezet onderwijs
De Programmeerschool

Volledige lesdag(en) Digitale Geletterdheid

Eén- of meerdaagse programma’s Digitale Geletterdheid voor groep 1-8, gebaseerd op de aanbodsdoelen. Aangeboden door gekwalificeerde vakleerkrachten en ondersteuners uit de IT.

Primair onderwijs
iTeachers

Digitale Geletterdheid groep 8

Maak jouw school digivaardig met het lesprogramma van iTeachers. Een doorlopende leerlijn voor de gehele basisschool met leerzame en uitdagende lessen voor elke groep!

Primair onderwijs
Digital Playground

FACE VALUE

Een workshop over gezichtsherkenning

Voortgezet onderwijs